torstai 21. tammikuuta 2010

Viimeisimmät ompelukset ja tarina oudosta palvelusta..

Juuri kun viime postauksessa pääsin hehkuttamaan pitenevää päivää ja kuinka valoa riittää enemmän...niin sitten "joudun" näyttämään teille tällaisia ihan kauheita kuvia!! :) Nämä siis kuvattu illalla sisätiloissa ja ovat aikas tunkkaisia..olen pahoillani!
Tykkään kovasti vakosametista ja ompelinkin siitä liivi/tunikahameen. Kokoa tällä mekolla on 98-104cm ja on siis sellainen lyhyt malli. Hauska vaikkapas farkkujenkin kanssa.
Keltainen vakosametti on paikallisesta kangaskaupan alesta ja taskuissa + napeissa on äidiltäni saamaa, aivan ihanaa pöytäliinaa..
Nappeja tykkään tehdä itse..tai siis päälystää.
Tuossa ihanassa kankaassa minua miellyttää etenkin nuo hassut talot. Kiva yksityiskohta.
Kaveriksi hameelle tein haalarit, myöskin vakosametista. Joustavasta sellaisesta. Ai kauhee ku ne näyttää ryttysille!. Tää settihän vois olla niin ku sisko ja sen veli :) Haalarit on kokoa n. 98 cm. Lahkeet vuoritin, jotta voi kääntää ja menee pidempään.
Kuvauksessa mukana paita joka ei ole minun tekemä..vaan Tiastaren. Kiitos Tia lainasta ;)

Näissäkin taskuissa tuota hassua kangasta.

No niin.. ja sitten se lupaamani "erikoisen palvelun" juttu. Ja mua kovasti kiinnostaakin mitä mieltä te olette? Voiko näin toimia?

Tilasin siis jo lähes neljä viikkoa sitten Tildalle talvihaalarin puvun Lasten Metsoloilta. Sen tosi värikkään ja raidallisen Molo Kidsin puvun. Puku on AIVAN IHANA, mutta hermo meinasi mennä moneen kertaan ennen kuin saimme pukua ihastella.

Maksoin puvun ennakkoon netissä, samasta pankista kuin kyseisellä kaupalla on käytössä. Liikehän lupaa jotta max. 4 arkipäivää menee ja postipoika saapuu. Odottelin, odottelin ja...odottelin. Meni 2 viikkoa ja kummastutti jo niin paljon puvun viipyminen, että ajattelin soittaa liikkeeseen ja kysellä puvun perään. Olin ihan varma, että posti on sen hukannut. Mutta sainkin kuulla tökerösti vain, että "me ootellaan sitä pukua, ku se on yhellä toisella asiakkaalla, joka on luvannu sen palauttaa..ja sitte voidaan se sulle lähettää"

EI OO TOTTA!

Mie siis maksoin puvusta ja posteista, jota kaupassa ei edes ollut 130 euroa! Kukaan ei ota minuun mitään yhteyttä edes vaikka sähköpostilla ja kerro tilannetta..ei mitään! Mistä ihmeestä he voi tietää missä kunnossa puku heille palautetaan, jos palautetaan?? Mitä jos se on myyntikelvoton?? Pukuja siis oli heillä vai se yksi kpl.

Puhelussa en saanut edes minkäänlaisia pahoitteluja tapahtuneesta! Kuulosti ihan sille kuin se olisi aivan tavallista menettelyä.. en kuitenkaan sanoisi, että myyjä minulle töykeä tai ilkeä olisi ollut. Ihan neutraali ja normaali.

Mie siis panttasin heille 130 euroa kolme viikkoa..tietämättä edes mistä maksoin?? Ja mulle tuo 130 eur ei oo mitenkään kovin pieni raha.

No puku lähti matkaan Oulusta. Tästä sain sähköpostin kun pyysin.. Ja eiköhän posti sen sitten hukannut ja odottelin vielä 4 päivää. Siinä vaiheessa jo lähinnä nauratti :) No mutta nyt meillä siis on tämä ihana puku ja ollaan erittäin tyytyväisiä Molo Kidsiin, mutta valitettavasti ei Lasten Metsoloihin. Heillä on upeat kankaat ja tuotteet, mutta mulle tällainen välinpitämätön asiakaspalvelu vaikuttaa kyllä jatko ostospäätöksiin.

Olen laittanut palautteen tottakai. En siis vain täällä avaa mieltäni..

Huh..kylläpä puhdisti! Nyt unille..öitä kaikille!



12 kommenttia:

  1. On kyllä huonoa palvelua!! Minullakin on vähän huonoja kokemuksia heidän asiakaspalvelusta, mikä on harmi, sillä pidin kaupasta todella paljon ja Oululaisena siellä oli helppo poiketa:) Noh, saahan Småfolkit sun muut onneksi muualtakin:)On harmillista jos yritys ei ymmärrä, että asiakaspalvelu on yksi hyvä kaupan valtteja. Huono kohtelu karkoittaa asiakkaan nopeasti:(

    Oletpas tehnyt upeita ompeluksia:)Mekko on niin piristävän keltainen ja haalarit mielettömät:) Iski itsellenikin ompeluinto:)

    VastaaPoista
  2. Ihan mahtavia ompeluksia olet tehnyt! Noi on niin retroisia, että luulisin niiden olevan 70-lukulaisia eikä tänä päivänä ommeltuja, joten todella hyvin olet onnistunut saamaan retron niihin :).

    Jostain toisestakin blogista luin Lasten Metsolan harmillisen huonosta asiakaspalvelusta. On kyllä aika kumma, että heillä on haalari ollut myynnissä niin, ettei haalari ole heillä ollut oikeasti siellä myymälässä, vaan toisen asiakkaan luona, jolloin ei todellakaan voi tietää missä kunnossa haalari palaa ja palaako kenties ollenkaan. Kummallista. Mielestäni tuollaisessa tilanteessa pitäisi näkyä ettei kyseistä haalaria ole ja haalarin tulla myyntiin vasta sen palauduttua täysin ehjänä takaisin myyjälle.
    On tosi pitkä aika pantata 130 euroa siellä ja mielestäni siitä olisi pitänyt saada alennusta tai joku toinen tuote vaikka kaupanpäälle kun jouduit odottelemaan noin pitkään, se olisi ollut pahoittelujen kera hyvää asiakaspalvelua. Tai vaikka edes 5 euron hyvän mielen lahjakortti seuraavaa tilausta varten tai tai jotain.

    VastaaPoista
  3. Aivan ihania ompeluita olet tehnyt ♥ Nuo napit on niin söpöjä!

    VastaaPoista
  4. Kauniita vaatteita olet tehnyt! Ja mitkä ihanat värit!!! No oli kyllä huonoa palvelua, itse en ole tuolla asioinut enkä taida kyllä asioidakaan. Tuollainen vie kyllä liikkeen maineen, ikävä kyllä.

    VastaaPoista
  5. Ihania ompeluksia!

    Tosi huonoa palvelua kyllä Metsoloilta! Uskomatonta!

    VastaaPoista
  6. Tulin vastavierailulle :) Ja mikä aarre blogi sinulla onkaan! Ihastuin ikihyviksi heti alkuunsa! Pikaisesti ahmin kuvat, teksteihin palaan tässä kun ehdin.. missä päin Suomea sinulla on liike? Olisi ihana poiketa, sen verran suloisia juttuja sinulla on sielä myynnissä. Ja itsekin noita pussukoita oon väsänny.. kiva oli nähdä erilaisia versioita niistä :) Ja se emalimuki ja -pannu.. hyvä idea ne kuvat ja pitsit! Mulle se kuvansiirtotekniikka on vielä vieras, mutta jospa joskus rohkenisin kokeilla.

    Ikävä kuulla huonosta palvelusta. Olen samaa mieltä aiempien kommentoijien kanssa, että olisi kyllä syytä ollut edes pahoitella ja todellakin antaa alennusta tai muuten korvata asiaa.

    VastaaPoista
  7. Aivan ihania ompeluksia nam! Onko sinulla semmoinen nappikone vai käsinkö olet napit päällystänyt? Aivan herkku tuo talokangas!

    VastaaPoista
  8. Tosi ihania retro-ompeluksia!!!

    Itsellänikin on vähän huonoja kokemuksia LastenMetsolan asiakaspalvelusta, enkä taida olla ainoa. Useassa blogissa olen törmännyt valituksiin.. Sääli, heillä on kivoja tuotteita, mutta asiakaspalvelu on tärkeää varsinkin nettimyynnissä. Olisit kyllä ansainnut jonkun hyvityksen, kysehän ei ihan pikkurahasta ollut ja varmaan olisi puvullekin ollut jo aiemmin käyttöä...

    VastaaPoista
  9. Ihania ompeluksia! Tämän postauksen napit on ylisöpöjä.

    VastaaPoista
  10. Voi kuinka paljon mukavia kommentteja tänne onkin saapunu! Suuret kiitokset kaikille tasapuolisesti <3
    VilliSilli: Mukavaa kun tulit kyläilemään! tervetuloa uudestaan :) Meillä on täällä Heinolassa tämä kierrätysmaailma OnnenAitta. Samassa tilassa siis kirppis ja noita ompeluksia tulee tehtyä sinne myyntiin jonnin verran aina kun ehtii. Tule ihmeessä vierailulle!
    Anis: Käsin nuita nappeja päälystelen. Ovat nopeita tehdä niinkin :)
    Ja sitten vielä tästä Metsola jutusta. Sain heiltä sähköpostia, jossa olivat pahoillaan tapahtuneesta ja saan seuraavan tilauksen postit kuulemma ilmaiseksi korvauksena..hah.. mitähän tästä nyt oikeen ajattelis!? Seuraavan tilauksen?? ;)

    VastaaPoista
  11. Ihania ompeluksia siulla!!! Aivan ihania :)

    ja mitä tuohon asiakaspalveluun... Niin, mie tein kangastilauksen, ennen joulua, ja kokonaissumma oli yli 200e (ei kaikki miulle, vaan kaverin kanssa). Tilauksessa oli 50cm yhtä kangasta mitä ei ollut varastossa, sen arvo n.10e. Kankaat saatiin piiiitkään joulun jälkeen. Kerkesin jo kyselläkin. Vähän kyllä ketutti kun niistä kankaista oli tarkoitus joulujuttujakin tehdä, ei tullut pieneen mieleenkään, että tuon kokoisen tilauksen tuleminen voi kestää ihan sikakauan, ja vain yhen kangaspalan tähden. Luulisi, että sen pienen palan ois voinu lähettää vaikka kirjeitse. Ite kankaat oli kyllä aivan mielettömän hyvälaatuisia, eikä siinä mitään. Mutta ihmetytti kyllä rajusti tuo, että koko tilausta seisotetaan, maksettuna.

    Täytyy kyllä sanoa, että tuo siun haalari-juttu ihmetyttää vielä enempi! Onneksi kuitenkin loppu hyvin :)

    VastaaPoista